Sunday, October 15, 2017

Diner time....

Diner at Boat Noodle with my lovely wife, my gegirl n my boboy....

Tuesday, October 10, 2017

Rutin harianku

Inilah rutin harianku bila selesai dr kerja... Aku pasti akan singgah di Restoran Ameerasa bg basahkan tekak dan hilangkan tekanan seharian bekerja...

Adoiiii.....

Hari nie kita kerja dlm keadaan gelap dan kepanasan ok.... 1 daerah x der bekalan elektri... adoiiii.... ntahlahnakkkk.....

Good Morning Malaysia...

Selamat pagi Malaysia... Semoga hari ini lebih baik dari hari yang lepas dan diberikan keberkatan dengan segala usaha kita hari ini.... Amin ya rabbal a’lamin... 




Monday, October 9, 2017

Kau Ilhamku....






Hari Sabtu punya cerita...

Happy Anniversary 9th n Нappy Birthday Sayang.. No purse or handbag for the last and this year.. But i give you some of the most beautiful memories.. Surprise for you Pn.Isteri.. I ❤️ You so much... Muah.. 💋💋💋




Hai 2017

Assalamualaikum semua followers Duniadaddy.blogspot.com ini...

Terlebih dahulu saya mohon maaf sebab saya jarang update any story yang mana saya terlupa segala2 password termasuklah password nuffnang... Tapi hari ini,9 oktober 2017, saya berjaya recover all password dan mulai dr hari ini, duniadaddy.blogspot, akan dilimpahi dengan berbagai2 cerita harianku dan juga gambar....

Redmummy pun dah ada website sendiri, hanis zalika pun dah stop ber blogger tapi saya akan mula update balik blog saya.. kikikikiki...... dah banyak memori2 lps yang saya tak update dlm duniadaddy nie.. Huhuhuhuhuuuu.... Apa2 pun start from today, saya nk ceriakan blk blog nie...

Sunday, December 4, 2016

Sabtu- Ride to Terengganu

Jadual aku hari nie agak penuh... Jam 4am aku dh memulakan perjalanan ke T'ganu.. Aku melalui jln persisiran pantai cherating.. Allahamdulillah, jam 6am aku tiba di Cherating.. Sebnrnya ride kali ini hanya demi melayan tekakku yg teringin sgt2 nak mkn Sata... Tetapi.... Hajat tidak tercapai.. Jam 1:30 aku terpaksa blk ke KL sbb permaisuriku 7 kali kuar masuk toilet dan ketika aku call, suaranya agak lemah... So lps berbincang dgn sahabat aku, maka lps lunch kami terus bertolak ke KL dan jam 3 ptg aku selamat tiba di rumah... Aku dpt rehatkan badan selama 1jam dan jam 5, aku bawa putera dan puteriku berjln2 di IOI City Mall tanpa permaisuriku...

Thursday, December 1, 2016

Duniadaddy kini kembali.....

Assalamualaikum dan selamat malam semua... Wah dah 3 tahun aku x meluahkan perasaan aku didlm blog duniadaddy nie... Sepanjang 3thn aku menyepikan diri dr sebagai seorg blogger, byk aku lalui dan tempuhi lagi2 utk mencari sesuap nasi... Walaupun aku menyepi selama 3thn, aku tetap mengikuti perkembangan dr rakan2 blogger aku terutama sekeli 'Redmummy' dan 'Aniszalikha' serta rakan2 dr nuffnang... Alhamdulillah sekarang aku mula ada masa dan insyaAllah blog Duniadaddy ini tidak akan sepi tanpa sebarang cerita.... Nway, tq kepada yg sudi singgah diblog duniadaddy ini walaupun lagi story pada 2013... Blog duniadaddy ini dr kesinambungan blog 3...2...1... Show time... Ia juga dr pemilik yg sama... Bermula dr 2008.. Dan pada 2010 blog 3....2....1 Show Time telah digantikan kepada blog duniadaddy dan dari situlah duniadaddy mula memasuki dunia blogger bersama rakan2 blogger dr nuffnang.... Dan banyak juga event dr nuffnang yg aku dh join seperti majlis berbuka puasa, suai kenal antara blogger2 dan dinner... Rasanya nk cerita sepanjang tempoh blog duniadaddy nie sepi, mmg terlalu panjang cerita... Lps nie blog ini akan mula ceria kembali disertakan bersama2 gambar2, link dan sebagainya....

Saturday, January 19, 2013

Happy New Yearrrrrrr 2013!!!!!!!

Sekejap jer kita dh pun meninggalkan 2012.... 2012 juga byk memberi kenangan buat aku dan family aku iaitu permergian ayahanda tersayg pd 24hb Julai 2011 bersamaan 7 ramadhan..... Semoga papa hidup bahagia bersama Allah S.W.T..... Al-Fatihah...........

Saturday, May 12, 2012

Panorama

Saat yg indah spt dirakam... Lokasi pantai Impiana Resort, Cherating... Time:: 7:30am... Camera:: DLSR Canon 50D, Lens:: 24-70mm..

Saturday, March 17, 2012

Monday, January 2, 2012

HaPpY NeW YeAr 2012

Hai semua.... Pejam celik, pejam celik sekejap jer kita dah berada di tahun 2012...... Jom katakn selamat tinggal pada 2011 yg mana pasti ada tinggalkan kenangan pahit serta manis.... Semoga tahun 2012 nie akan memberikan banyak kenangan manis serta rezeki yg berlipat ganda dr 2011 utk business dan juga keluarga aku.... Amin.........

Sunday, August 7, 2011

Salam Ramadhan Al-Mubarakh...

Selamat berpuasa kepada semua umat islam.. Hari dah 7 ramadhan... Ramadhan tahun lps sicomel
Masih kecil lagi (baru 3 bln lbh)... Dah ramadhan utk tahun nie sicomel dah pun berusia 1thn
3bln... Gelaknya yang paling aku suka ialah ketika kami sahur dan berbuka puasa.. Pada waktu
Sahur, sicomel pasti akan bangun dan meminta daddy atau mummynya utk angkat dan dudukkan dia
didalam baby chair dan akan berkata 'nak2'.. Mcm tu gak ketika kami berbuka puasa...
So cute......

Monday, May 23, 2011

Huuuuuu

Halu...... 1stly duniadaddy nak mohon maaf kepada semua penggemar blog mengenai blog duniadaddy yang dah lama sangat menyepi dan tidak ber 'update anggara kesibukan dengan kerja2 dan xtvt tambahan dihujung minggu..... Apa2 pun duniadaddy tetap akan di update dari semasa ke samasa......

Friday, January 28, 2011

Malam Asprisasi INTEC, UiTM 2011

Emmmm.... Mlm nie aku ada Dinner kat Intekma Resort, Shah Alam.. Mcm biasa seperti tahun2 yg lps, aku akan mencari costume baju mengikut tema.. Kalau tahun 2009 tema
Adalah Retro, tahun 2010 tema 1M'sia dan kali nie tema Arabian.. Tahun lps aku pemenang. Untuk pakaian mengikut tema.. Hehehe... So baju untuk Arabian aku dh dpt..
Per2 tunggu mlm nie dan tunggu aku update blog nie berkenaan pic2 aku.. Selain dr tu
Plk aku dijemput menjadi photographer so mcm mner ek nk snap pic sedangkan aku memakai
Costume nie... Tp sbb dah dijemput, aku tutup seblh mata la... Bli lens beribu kalau x
Digunakan pun buat perkan... Hehehehe...

Monday, January 24, 2011

Menyambut Hari kelahiran mama ku....

Emmm... Aku, wife aku dan kakak2 aku pakat nak celebrate b'day mama di umah.. Makanan utama Steamboot yang dimasak oleh kedua kakak aku dan juga wife aku.... Kalau mcm tahun lps, kami celebrate di luar... So tahun nie kat umah jer la... Hp Nokia N98i menjadi pilihan utama untuk dihadiahkan pada mama dan ice cream cek berperisa keladi menjd pilihan kami....


Tuesday, January 18, 2011

Kesibukan......

Maaf pada semua rakan2 sbb aku dah lama sgt2 tak update blog aku nie... Semenjak 2 menjak nie aku terlalu banyak kerja office yg perlu aku settlekan....... Blog akan di update dari semasa kesemasa... Nway, best to Redmummy coz blog dia sentiasa di update... Heheheheheeeee...............






Tuesday, January 11, 2011

Gempak!!!

Hai Jebat, aku akan tunggu kemunculan kau....

Apakah bezanyaaa??

Skang nie aku dah layan yg belah kanan.. Dah dekat 6bln aku layan menda nie dan tinggalkan yang sebelah kiri tu.... Memang harganya RM300... Tp ingat, kita bayar hanya sekali sahaja.. Kalau yg belah kiri mmg murah tp kita harus membelinya setiap kali habis dan purata untuk sebln RM6++... Tak sayangkah anda berbelanja RM600 sebln hanya untuk menda mcm tu jer... Hehehehehe..... Aku dulu mmg seorg perokok yang tegar dan blh dikatakan sehari aku pasti hbs 4 kotak yang 20 batang.. So kalau skang sekotak Dunhill RM10, so bermakna sehari aku hbs untuk rokok jer RM40 dan sebln ialah RM1200.00... Huuuu... Tp Alhamdulillah semenjak aku layan Smoker Haven nie aku cuma habis sebln RM60 - RM100 jer... Huuuu...lega.......